top of page
Search

Pagi

Updated: Jun 19, 2021




Pagi

Dengan iziNya kau datang lagi

Menyapaku dengan dinginnya embun pagi

Datang bersama sinar yang membawa 1001 harapan

Buat manusia yang berharap


Pagi

Amat segar udara yang menyapaku saat kau muncul

Disulami dengan bunyi-bunyi alam yang bersaut

Menyambut kehadiranmu dengan girangnya

Membawa rahmat dari Tuhan


Pagi

Sungguh indah ciptaanmu

Nyata kecantikanmu membantu aku untuk mengosongkan mindaku

Untuk mengaudit diriku

Kuguna senyap sunyi ini untuk berdialog dengan Sang Pencipta

Pagi

Nikmat yang tak mampu kudustakan

Ada kalanya aku alpa dibuai mimpi malam

Maka aku terlepas peluang untuk menyambut kehadiranmu

Maafkan aku atas kealpaan ini Ya Rab


Pagi

Sungguh dunia ini hanya sementara

Aku tidak mampu berjanji yang aku akan bertemu kau pada esok hari

Namun aku tetap berharap supaya kita ketemu lagi

Menjalani waktu saat masih ada peluang


Pagi

Moga amalan-amalanku diterima Allah saat aku meninggalkan kau wahai Pagi


Allah

Sungguh indah ciptaanMu ya Allah

Alhamdulillah

Terima kasih Allah atas ciptaanMu yang indah ini

Sungguh "Pagi" merupakan salah satu nikmat yang manusia tidak bisa kulupakan.



Dari,

Hambamu yang mengharap


12 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page